Port Lotniczy Lublin oddano do użytku 17 grudnia 2012 r. Tego dnia wylądowały na nim pierwsze samoloty czarterowe i rejsowe. Obecnie w siatce połączeń znajduje się 11 kierunków: Londyn (Luton i Stansted), Oslo, Sztokholm, Doncaster, Bruksela, Glasgow, Barcelona, Eindhoven, Bułgaria i Grecja. Obsługują je linie: Small Planet, Wizz Air i Ryanair.
Droga startowa ma 2520 metrów długości i 45 szerokości. Startują i lądują: airbusy 319 i 320, boeingi 737-800, bombar-diery CRJ900 i embraery 190.
Od 2012 roku port przyjął blisko milion pasażerów. Jednak statystyki nie są optymistyczne. M.in. dlatego, że Lufthansa przestała latać do Frankfurtu.
Czytaj też Radni wojewódzcy podnieśli ręce. Wszystko już jest jasne
Port Lotniczy Lublin od początku działalności finansowo zasilają najwięksi udziałowcy spółki - miasto i województwo. W zeszłym roku było to 18,3 mln zł, w tym roku - 27,5 mln zł. W 2014 r. Port Lotniczy Lublin przyniósł 31,7 mln zł straty, w 2015 r. - 26,5 mln zł.
Lotnisko regionalne w woj. podlaskim. Jestem na TAK
Lotnisko regionalne w woj. podlaskim: Jestem na nie!
Mimo to spółka przystępuje do przebudowy istniejącego i budowy nowego skrzydła terminalu pasażerskiego. Obiekt urośnie o 1,8 tys. metrów kwadratowych. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej części terminala jeszcze przed sezonem letnim 2018 r.
Inwestycja ma kosztować ok. 5,5 mln zł i pozwolić obsługiwać lotnisku nawet 1 milion pasażerów rocznie.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?