Współczesna
    TV

    Współczesna TV

    Rozwiń
    Współczesna
    TV
    Zwiń

    Współczesna TV

    Współczesna TV, czyli nowa telewizja internetowa. Od poniedziałku do piątku specjalnie dla Was tworzymy ekskluzywne materiały wideo dotyczące regionu!

    Zapłacili, choć nie chcieli

    Zapłacili, choć nie chcieli

    Urszula Bisz

    Gazeta Współczesna

    Aktualizacja:

    Gazeta Współczesna

    Bank Przemysłowo-Handlowy PBK bez zgody swoich klientów pobrał z ich rachunków osobistych wysokie roczne opłaty. Dowiedzieli się o tym dopiero po otrzymaniu wyciągów bankowych, na których zauważyli wypłaty sięgające nawet kilkuset złotych. Prawdopodobnie w ten sposób bank naruszył prawa konsumenckie.
    Zgłosiła się do nas Czytelniczka, która jest klientką BPHPBK. Podczas sprawdzania bilingu bankowego zauważyła, że z jej konta zostało pobrane 360 zł. Jest właścicielką konta osobistego, w ramach którego może korzystać z odnawialnego kredytu.
    - Dowiedziałam się w banku, że opłata została naliczona za przyszły rok z góry, w razie gdybym ewentualnie skorzystała z tego kredytu - opowiada Czytelniczka. - Nikt jednak mnie o to nie zapytał, ani nie poinformował.
    Innego zdania są przedstawiciele BPHPBK. Twierdzą, że roczne opłaty zostały wprowadzone dla dobra i za zgodą klientów oraz że zostali oni o tym poinformowani.
    "Bank powiadomił klientów listownie (wraz z wyciągami), jak również zamieszczony został stały komunikat na stronach www.bph.pl" - przeczytaliśmy w liście od Jacka Balcera, rzecznika prasowego banku. Dowiedzieliśmy się z niego również, że decyzja dotycząca opłat "była podyktowana m.in. uwagami klientów, że pobieranie opłaty miesięcznej jest dla nich mniej przejrzyste, że w ten sposób nie są w stanie właściwie ocenić, czy posiadanie limitu w saldzie debetowym jest dla nich opłacalne czy nie."
    Roczne opłaty nie cieszą jednak, tak jak ponoć miały, klientów BPHPBK. Wielu z nich skontaktowało się już z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
    - Z telefonów, które odbieramy, wynika, że bank prawdopodobnie naruszył prawa konsumenckie - powiedziała Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK. - Przede wszystkim nie powiadomił swoich klientów w odpowiednim czasie o tym, że zmienia warunki związane z posiadaniem rachunku bankowego. Powinien to zrobić przed pobraniem naliczonych opłat, aby ci, którzy korzystają z jego usług mogli ewentualnie zmienić bank. Rozpoczniemy postępowanie w tej sprawie, które wyjaśni, czy BPH PBK naruszył prawa konsumenckie.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama