Teledysk nakręcony prze uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w serwisie You Tube ma już ponad 70 tys. odsłon. Nikt nie spodziewał się tak wielkiego sukcesu. Twórcy teledysku wciąż udzielają wywiadów, a w sieci ich klip został okrzyknięty "prawdopodobnie najlepszym teledyskiem w historii, promującym polskie liceum".
- Twórcy filmu wykazali się kreatywnością i uporem w dążeniu do celu. Pracowali mając obawy co do efektów swojej pracy. Dziś powinni przyjąć do wiadomości, że zrobili coś dobrego - czytamy na stronie ILiceum Ogólnokształcącego w Ełku.
Roztańczona młodzież
Nowoczesny, efektowny, z poczuciem humoru - tak można określić teledysk, który stworzyli uczniowie czerwonego ogólniaka. Na pomysł zrealizowania filmu wpadła jedna z uczennic, Adrianna Zańko. To ona namówiła swoich kolegów do zaangażowania się w projekt. W tym samym czasie w szkole został ogłoszony konkurs na film promujący szkołę. Wtedy odbyły się pierwsze spotkania, na których licealiści omawiali szczegóły swojego projektu.
- Spotykaliśmy się codziennie przez dwa tygodnie. Przede wszystkim ustaliliśmy, że nasz film będzie inny niż wszystkie, wyjątkowy. Nie chcieliśmy wzorować się na innych i dlatego zdecydowaliśmy się na teledysk. Wiele osób twierdzi, że wygląda on jak amerykańska produkcja - mówi Janek Kowalewski, reżyser teledysku oraz uczeń ILO. W projekt zaangażowało się ponad 100 osób. W ostatniej, finałowej scenie do akcji przyłączyła się prawie cała szkoła.
Teledysk obala stereotypy dotyczące czerwonego ogólniaka. Roztańczona młodzież w zabawny sposób pokazuje, że w ich szkole nie ma miejsca dla snobów, a nauczyciele to ludzie z poczuciem humoru, którzy z chęcią angażują się w innowacyjne projekty. - Chcieliśmy zaangażować tylko kilku nauczycieli, a na korytarzu wraz z panem dyrektorem pojawili się wszyscy nasi pedagodzy. Z uwagą słuchali naszych rad, doskonale poradzili sobie w tej roli - opowiada Janek Kowalewski.
Profesjonalna robota
Główne role w teledysku odegrali: Michalina Sieńkowska, która stworzyła choreografię do piosenki The Walkers oraz Filip Ekstowicz. W klipie to właśnie oni zachęcają wszystkich uczniów do zabawy.
- Nie sądziliśmy, że teledysk odniesie taki sukces, chcieliśmy stworzyć coś dla siebie. Później wrzuciliśmy filmik do sieci i już pierwszego dnia miał kilkanaście tysięcy odsłon - mówi Rafał Szczech, jeden z twórców teledysku. Dodaje, że film pokazuje najmocniejsze strony czerwonego ogólniaka. - W naszym liceum bardzo ważna jest nauka, ale liczy się też dobra zabawa oraz rozwijanie zainteresowań i pasji - podkreślają twórcy klipu.
Zdjęcia do teledysku powstawały pięć dni. Później wszystko zmontowali sami uczniowie. Sprzęt Janek Kowalewski pożyczył od dziadka. Cała produkcja kosztowała... 10 złotych.
- Jestem z nich bardzo dumny. I chociaż uczniowie na początku nie wierzyli we własne możliwości, to teraz ich efekty podziwiają nie tylko przyjaciele szkoły, ale również ludzie nie związani z naszą placówką. Sam widziałem, jak wiele pochlebnych komentarzy znajduje się pod teledyskiem - mówi Robert Hoffmann, dyrektor I LO w Ełku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?