Na to pytanie odpowiadają specjaliści z podlaskich serwisów samochodowych.
Jan Kuklik - KONRYS (Fiat/Alfa Romeo)
Podczas jazdy trzeba omijać dziury i studzienki, a na krawężniki wjeżdżać wolno. To wpływa na żywotność końcówek układu i przekładni kierowniczej. Przekładnia jest zwykle listwowa i nieuważna jazda prowadzi do powstawania luzów, a naprawa uszkodzonego układu jest kosztowna. Nie polecam regeneracji, bo niewiele daje i zwykle kończy się gruntowna naprawą.
Ireneusz Lewkowski - BIALMOT (Hyindai, FSO, Intrall)
Układ kierowniczy zapewnia nam właściwą kierowalność autem, dlatego przed nadejściem zimy należy dokonać sprawdzenia stanu końcówek kierowniczych oraz sworzni wahaczy, czy nie ma luzów i sprawdzić geometrię kół.
Antoni Zając - PEUGEOT - Suwałki
W przypadku układu kierowniczego każdy użytkownik Peugeotów powinien pamiętać o sprawdzaniu: luzów w układzie kierowniczym, poziomu płynu układu wspomagania kierownicy oraz systemu ESP, jeśli dany model go posiada.
Sławomir Golonko - AUTO BRECZKO (BMW, Jeep, Dodge, Chrysler)
Układ kierowniczy wymaga okresowej kontroli. Wskazane jest sprawdzenie: luzów (końcówki, przeguby, przekładnia, kolumna kierownicza), poziomu i jakości płynu, szczelności przekładni i przewodów, osłon gumowych przegubów, drążków i sworzni oraz geometrii ustawienia kół. To standard każdego przeglądu, a na pewno wymienione czynności powinno się wykonać przed zimą.
Adam Szczuka - POL-MOT CAR (Skoda)
Układ kierowniczy wraz z układem zawieszenia odpowiada za prowadzenie auta. Zima wymaga, aby obydwa wspomniane układy były absolutnie sprawne technicznie. Dlatego przed zimą skontrolować należy stan przekładni kierowniczej, poziom płynu i stan elementów układu wspomagania, sworzni, drążków i ich osłon oraz wszystkich elementów gumowych. Końcową operacją winna być kontrola i regulacja geometrii. Wykonanie tych czynności warto zlecić warsztatom mającym doświadczenie w diagnostyce i naprawie powyższych układów.
Wojciech Parciak - AUTO KRAS (Suzuki)
Przed sezonem zimowym, każdy kierowca powinien udać się do serwisu swojej marki i sprawdzić stan końcówek, drążków kierowniczych, osłon oraz ilość i jakość płynu wspomagania kierownicy.
Rafał Wasilewski - WASILEWSKI i SYN w EŁKU (Nissan)
W ramach dbałości o układ kierowniczy koniecznie trzeba sprawdzić czy nie ma luzów i stuków w przekładni kierownicy oraz, czy samochód nie ma rozregulowanej zbieżności kół. Jeśli tak jest, natychmiast trzeba ją ustawić od nowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?