Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Zapłaciliśmy 300 tys. zł za logo miasta. Podobnego używają homoseksualiści

online
"Bezrobotny" - jeden z uczestników naszego forum www.forum.wspolczesna.pl już 25 listopada poinformował o tym, że przyjęte logo Białegostoku jest bardzo podobne do symbolu homoseksualistów z Nowego Jorku
Białystok. Zapłaciliśmy 300 tys. zł za logo miasta. Podobnego używają homoseksualiści

Nie wiadomo. Plagiat, czy przypadkowa zbieżność. Gaycenter - nowojorskie stowarzyszenie homoseksualistów istnieje i używa swego symbolu od lat. Tymczasem w październiku Grupa Eskadra dostała za logo "Wschodzący Białystok" 300 tys. zł. Kasa pochodziła z naszych podatków.

Do poniedziałku władze mista sprawdzą, czy mamy jest to plagiat - zapewnia Urszula Sienkiewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Białymstoku

Uchwałę o przyjęciu promocyjnego loga podjęto 1 pażdziernika. Wizerunek róznokolorowych promieni rozchodzących się od konturu granic miasta miał być symbolem promującym BiaŁystok. Drukowany był na koszulkach, kubkach, a nawet trampkach.

Logo reklamowali znani białostoczanie między innymi uczestnicy programu "You Can Dance" , którzy na jednaej z imprez "Wschodzącego Białegostoku" dali pokaz swoich tanecznych umiejętności.

Logo jest częścią akcji "Wschodzący Białystok" mającej promować wizerunek naszego miasta. Grupa Eskadra jako organizator akcji promocyjnej otrzymała ponad 300 tys. zł. Pieniądze miały zostać wydane na kupno materiałów promocyjnych i organizacje imprez.

Białystok. Zapłaciliśmy 300 tys. zł za logo miasta. Podobnego używają homoseksualiści

Logo te jest bardzo podobne do loga Gaycenter - stowarzyszenia , zrzeszającego lesbijki, gejów, biseksualistów i transseksualistów, działającego od 1983 roku w Nowym Jorku. www.gaycenter.org
Oczywiście loga te nie są identyczne, ale podobieństwo jest uderzające.
Czy członkowie Eskadry inspirowali się wizerunkiem stowarzyszenia nowojorskich homoseksualistów? Trudno uwierzyć, by przypadkowo odwzorwali symbol używany przez Gaycener.
Tak na swojej stronie [www.eskadra.com.pl członkowie Eskadry motywuja wybór własnie takiego symbolu.
"W reklamach ważną rolę odgrywa nowa marka i logotyp miasta - to na nich opiera się hasło, parafraza znanego "I love NYC" czy "I love McDonald's", w którym w roli symbolu miłości występuje logotyp Wschodzącego Białegostoku. Kształt logotypu, będącego najważniejszą częścią nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta, odpowiada dynamicznemu i aspiracyjnemu charakterowi marki "Wschodzący Białystok", a kolorystyka nawiązuje do barw od stuleci przypisanych stolicy Podlasia. "
Nowojorskie Gaycenter za pośrednictwem swego loga również nawiązuje do idei (wolnej) miłości.
Znacznej części mieszkańców Białegostoku nie odpowiadałby jednak fakt kojarzenia ich miasta z Gaycenter. - Może jednak członkom Eskadry chodziło o to aby nauczyć białostoczan tolerancji?
Jeśli tak to jest to kosztowna nauka... warta 300 tys. zł
Zapraszamy do forum:
[www.forum.wspolczesna.pl](http://forum.wspolczesna.pl/Nowe-Logo-Bialegostokuzenada-t8009.html)](http://www.eskadra.com.pl/news/more/kampania_wschodzacy_bialystok?PHPSESSID=ce974ab99d5e91c85220c549f4f9e13f)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna