Jesteś tu: Strona główna Zdrowie Artykuł

Zobacz jakie warzywa mają najwięcej witamin

Dodano: 9 lipca 2009, 17:30 Autor:

Cebula i wiele innych warzyw to bomby... witaminowo-mineralne.

Cebula
Pozytywnie wpływa na funkcjonowanie systemu odpornościowego. Działa bakteriobójczo, reguluje poziom cukru we krwi, jest szczególnie polecana przy różnego rodzaju infekcjach, zwłaszcza zakażeniach dróg oddechowych oraz pasożytach układu pokarmowego i hemoroidach. Co zawiera cebula? Przede wszystkim wit.C a także sód, potas, wapń, mangan, żelazo, kobalt, miedź, cynk, fosfor, fluor, jod, karoten, witaminy: E, B1, B2, B6, kwas nikotynowy i foliowy.

Seler
Wspomaga oczyszczanie organizmu, ułatwia trawienie, pomaga w zaparciach oraz działa moczopędnie i uspokajająco. Warzywo to ma ponadto dwa razy więcej witaminy C niż cytrusy, witaminyz grupy B,. PP i E oraz kwas foliowy a także duże ilości fosforu, wapnia, potasu i cynku.

Ziemniaki
Wbrew dość powszechnym przekonaniom, nie są tuczące, bowiem 100 g to zaledwie 84 kcal. Zawarty w nich potas wspomoże pracę mięśni, magnez ukoi nasze nerwy a żelazo zapobiegnie anemii. Ziemniaki zawierają ponadto mnóstwo witaminy C a także witaminy z grupy B, A i PP oraz wapń i fosfor.

Por
Doskonale wpływa na układ odpornościowy, obniża poziom złego cholesterolu, ma właściwości bakteriobójcze a dzięki zawartości witaminy C, manganu, witaminy B6 i żelaza stabilizuje poziom cukru we krwi. Zawiera też witaminy A, E, potas, wapń, fosfor, magnez i kwas foliowy.

Pomidor
Zawarty w nich potas obniża ciśnienie krwi i wpływa na prawidłową pracę mięśni, wit. z grupy B koją nasze nerwy, wiamina PP stabilizuje poziom cholesterolu zaś K poprawia krzepliwość krwi. Najważniejszy jest jednak zawarty w pomidorze likopen, który, będąc silnym antyutleniaczem, zapobiega zawałom serca i miażdżycy. Zawarty w tym warzywie błonnik wspomaga dietę odchudzającą a wit.C i E wpływa korzystnie na stan naszej skóry. Pomidory zawierają także inne substancje odżywcze: sód, magnez, wapń, mangan, żelazo, kobalt, miedź, cynk, fosfor, fluor, chlor, jod, wit.K, kwas nikotynowy, pantotenowy, foliowy, szczawiowy, biotynę a także B1, B2, B6, i C.

Szpinak
Ma rekordową ilość żelaza (2,4mg w 100g), dużo wit.C oraz więcej magnezu niż czekolada. Zawarte w nim antyoksydanty (wit.E, C, beta karoten) chronią nas przed wolnymi rodnikami i zapobiegają starzeniu organizmu. Zielone liście szpinaku są także bogate w wit.A i B2 a także mangan, wapń, fosfor, jod, sód oraz potas.

Źródło: Dziennik Wschodni:
Cebula jest bomba! I nie tylko ona

Czytaj więcej o:
  • warzywa
  • witaminy
  • zdrowie
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Brak ankiety.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 0 800 127 067

Napisz maila:

Napisz na Gadu-Gadu: 37427244

Napisz na Skype: dyzurny

Serwisy tematyczne

Serwisy społecznościowe

wspolczesna.pl jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.wspolczesna.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.