Przy okazji można by im powiedzieć, jak mogą sobie pomóc w pracy, korzystając z nowych umiejętności. Tak mogłyby wyglądać podlaskie wsie, które obecnie są internetową pustynią. Z komputerów, o ile są, niewiele osób korzysta. Nie ma bowiem kto ich szkolić - na wsi trudno o specjalistę. Ale można to zmienić.
Podlaskie Partnerstwo dla eRozwoju - organizacja skupiająca samorządy i instytucje wspierające rozwój społeczeństwa informacyjnego - chce zapewnić przynajmniej tysiąc osobowej grupie rodzin z dziećmi w wieku szkolnym (gimnazjum), będących podopiecznymi pomocy społecznej oraz osobom niepełnosprawnym, możliwość korzystania z internetu. A także wyrównać szanse edukacyjne i rozwojowe gimnazjalistów pochodzących z tych rodzin.
W ramach projektu "Podlaski internet równych szans" wybrane przez władze gmin rodziny otrzymają bezpłatne zestawy sprzętu komputerowego (komputer, drukarka, skaner, kamerka) wraz z oprogramowaniem. Projekt zakłada też powstanie świetlic wyposażonych w komputery i łącza, gdzie zostaną przeprowadzone szkolenia dla rodziców, gimnazjalistów i ich rodzeństwa.
Lider projektu - Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego - zapewni 50 proc. wkładu własnego (co najmniej 1 mln zł). Druga połowa przypadnie na samorządy lokalne. Cała wartość projektu (przy wkładzie z budżetu województwa w wysokości minimum 1 mln zł) wyniesie ok. 11 mln zł, z czego około 9 mln zł to dofinansowanie z zewnątrz.
Projekt, jeśli wniosek uda się złożyć w lutym 2010 roku, pozwoli do jesieni przekazać rodzinom na wsi komputery z dostępem do internetu, a latem - zorganizować w gminach "festyny internetowe" z atrakcjami. Taki program już realizuje gmina Zawady, a do przystąpienia do niego przygotowuje się Płaska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?