Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oferty pracy - najwięcej znajdziesz w internecie

Norbert Ziętal, www.nowiny24.pl
Norbert Ziętal
Już ponad połowa polskich pracodawców swoje oferty pracy publikuje w internecie - wynika z raportu infoPraca, jednej z największych w Polsce internetowych giełd pracy.

Z czego wynika zainteresowanie wirtualną "siecią werbunkową"? Przekonuje do tego brak biurokracji, wysoka skuteczność a przede wszystkim to, że takie biuro jest dostępne siedem dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.

- Zauważyliśmy, że często właściciele małych i średnich firm prowadzą rekrutację po tradycyjnych godzinach pracy, wieczorem, z domu. Wykorzystują zalety internetowych giełd pracy, które działają dwadzieścia cztery godziny na dobę. Coraz chętniej korzystają też z uruchomionego przez nas kanału online, który umożliwia jednoczesne opublikowanie oferty i dokonanie opłat za pomocą kart lub przelewów bankowych, bez ruszania się sprzed komputera - mówi Beata Szilf - Nitka, dyr. internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Przez internet szybciej i skuteczniej
Wirtualne rekrutacje są wygodniejsze dla działów personalnych firm.

Firma konsultingowa PricewatershouseCoopers zbadała 37 firm. Wyszło, że w Polsce na jednego pracownika działu personalnego przypadają średnio 73 etaty. Znacznie poniżej średniej europejskiej i amerykańskiej.

Z internetu korzystają nie tylko duże firmy, lecz również średnie i małe. Te ostatnie stanowią większość w Polsce.

- Okres rekrutacji nowej osoby, od podjęcia decyzji, przez opublikowanie ogłoszenia, aż po analizę napływających kandydatur trwa w naszej firmie około jednego miesiąca. 90 proc. podjętych decyzji o zatrudnieniu przez internet jest trafnych - twierdzi Robert Długoszewski, dyr. łódzkiej firmy ATL Systemy Informatyczne.

Z badań wynika, że czas rekrutacji pracownika w dużych firmach, poprzez internet trwa 62 dni.

Przez wirtualną sieć najczęściej poszukiwani są pracownicy firm produkcyjnych, z sektora szeroko rozumianych usług, w tym bankowych i ubezpieczeniowych.

Pracodawcy coraz większą uwagę poświęcają też serwisom społecznościowym, szczególnie tym, które gromadzą profesjonalistów. M.in. GoldenLine, LinkedIn.

Ponadto wytypowanych kandydatów coraz więcej firm sprawdza w popularnych portalach społecznościowych, typu nasza-klasa, facebook. Szczególnie zwracają uwagę na zamieszczanie nieobyczajnych zdjęć czy filmików. Kandydat chwalący się nadużywaniem alkoholu, zażywaniem narkotyków traci sporo szans. Z badań wynika, że w USA 35 proc. zatrudniających odrzuca ofertę kandydata, na podstawie informacji z portali społecznościowych.

Źródło: Szukasz pracy? Zaglądaj do internetu - www.nowiny24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna