Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tego pracodawcy wymagają od pracownioka

(maw) www.pomorska.pl
sxc.hu
Liczba ofert pracy w marketingu powoli rośnie. Ale rosną też wymagania stawiane specjalistom z tej dziedziny!

Liczba ofert pracy w marketingu powoli rośnie. Ale rosną też wymagania stawiane specjalistom z tej dziedziny!

Dziś idealny marketingowiec musi nie tylko znać branżę firmy, do której chce aplikować. Musi też płynnie posługiwać się językiem obcym, być komunikatywnym i wykazywać się zdolnością... analitycznego myślenia.

Wśród wymagań stawianych przez pracodawców często pojawiają się też inne tzw. umiejętności miękkie. Należą do nich na przykład umiejętność prezentacji i zdolności interpersonalne oraz negocjacyjne. Te ostatnie mają szczególne znaczenie w przypadku stanowisk, których specyfika wymaga częstych kontaktów z klientami. Sukces działań marketingowych zależy też w dużej mierze od innowacyjności specjalistów z tej dziedziny. Dlatego też idealnego marketingowca powinna charakteryzować proaktywność, inicjatywa w działaniu, a przede wszystkim kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów.

Są obecni w internecie

Coraz więcej polskich firm poszukuje specjalistów od e-marketingu. - Taki fachowiec zajmuje się różnymi obszarami działań w internecie - od marketingu w wyszukiwarkach (SEM, SEO) przez reklamę displayową, e-mail marketing, analizę internetową, aż po najmodniejsze ostatnio social media - wyjaśnia Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl - W mniejszych firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje.

Nie tylko duże firmy

Szefowie firm zaczynają rozumieć, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach społecznościowych. Stąd też zaczynają rozglądać się za specjalistami ds. social media.

Na czym polega ich praca?
Na czuwaniu nad obecnością firmy w mediach społecznościowych.
Tendencja zatrudniania ekspertów ds. social media dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe. Za pośrednictwem Pracuj.pl ostatnio pracowników szukały m.in.: wydawnictwo i serwis aukcyjny. - Takich ofert będzie przybywać, bo umiejętność prowadzenia skutecznych działań marketingowych w serwisach społecznościowych jest nadal wyzwaniem dla wielu firm - przekonuje Maciej Noga.

Poszukiwali specjalistów

Warto wspomnieć, że od stycznia do końca marca 2010 roku pracowników do działu marketingu najczęściej poszukiwały firmy z branży handlowej oraz marketing/media/reklama - łącznie ich propozycje stanowiły 40 proc. wszystkich ogłoszeń w serwisie Pracuj.pl. Sporo ofert można było również znaleźć w przemyśle lekkim. W zdecydowanej większości pracodawcy poszukiwali specjalistów - 2085 ofert, w dalszej w kolejności osób na stanowiska kierownicze - 367 ofert. Do najczęściej poszukiwanych stanowisk w analizowanym okresie należały: specjalista ds. marketingu, project manager, merchandiser i brand manager. Praca czekała też na przeszło sześćdziesięciu dyrektorów marketingu. Zgodnie z najnowszymi trendami widać zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów ds. e-marketingu.

Źródło: Kogo szukają dziś pracodawcy? - www.pomorska.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna