Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MATURA PRÓBNA 2012 POLSKI (Operon) [ODPOWIEDZI]

(oprac. kmg)
Sprawdź odpowiedzi. Matura 2012 język polski. Wydawnictwo Operon jak co roku zorganizowało próbny egzamin przyszłorocznym maturzystom. Życzymy powodzenia.
Sprawdź odpowiedzi. Matura 2012 język polski. Wydawnictwo Operon jak co roku zorganizowało próbny egzamin przyszłorocznym maturzystom. Życzymy powodzenia.
Jak co roku matura z Operonem.
O godzinie 9:00 rozpoczęły się próbne matury z języka polskiego, chociaż w części szkół w Białymstoku rozpoczęła się już o 8:00. Na rozwiązanie zadań uczniowie mieli 170 minut.

Próbne testy sparwdzają wiedzę uczniów i potrwają do piątku. Oceniają także ich przygotowanie do prawdziwej matury. Jutro uczniowie zmierzą się z maturą z matematyki, w czwartek z języków obcych, a w piątek napiszą rozszerzony polski, matematykę i m.in. wos, biologię, fizykę.

Matura próbna Operon 2012 polski odpowiedzi znajdziesz na dole artykułu

Szkoły otrzymały testy bezpłatnie. Egzaminy nie są obowiązkowe, a przystąpić do niego mogły wszystkie chętne szkoły. W województwie podlaskim zgłosiło się prawie 120 szkół, czyli około 12 tysięcy uczniów.

Organizatorem próbnych matur jest wydawnictwo pedagogiczne Operon. Prawdziwa matura czeka uczniów trzecich klas szkół średnich już w maju.

Matura 2011 język polski. ODPOWIEDZI. Tak było toku temu

Matura 2011: Język polski ODPOWIEDZI

Sugerowane ODPOWIEDZI MATURY Z JĘZYKA POLSKIEGO 2011



1. zaciekawienie i zaintrygowanie odbiorcy

2. brak prawdziwego porozumienia


3. Komunikacja niewerbalna to sposób zachowania, na który składa się mowa ciała (gest, mimika, ruch, ton głosu, a także kontakt wzrokowy, dotyk) - pozwala dostrzec emocje.

4. jednak, owa komunikacja, tak więc

5.
c. umiejętność wzajemnego słuchania
d. wrażliwość na drugiego człowieka
e. empatyczna reakcja rozmówców

6.
w akapicie 2 nie ma nic prostszego niż rozmawianie
w akapicie 4 słuchanie innych to rzecz łatwa i niewymagająca wysiłku

7. Akapit pełni funkcje:
a. podsumowanie wcześniejszych rozważań
b. udzielenie odpowiedzi na postawione wcześniej pytania
c. porządkowanie wywodu

8.
Funkcja impresywna - zdanie numer 3 (Dobrze zrobiłaś, ale mogłabyś się jeszcze bardziej postarać ...)
Funkcja poznawcza - zdanie numer 2 (Współczesna psychologia powiada, że jedyną metodą ...)

9.
Empatia daje szanse wspólnego rozwiązania problemów - tak
Doradzanie drugiemu człowiekowi jest jedną z barier komunikacyjnych - tak
Odwrócenie uwagi od problemu to forma przyjacielskiej pomocy - nie.

10.
C. wprowadzają element ironii

11.
1. Nazwa zabiegu językowego: cytowanie wypowiedzi autentycznych rozmówców. Przykład: Gdzie byłeś.
2. nazwa zabiegu językowego: użycie języka potocznego. Przykład: Jesteś głupi, więc ci powiem ...
3. zróżnicowana składnia. Przykład: zdania pytające, zdania oznajmujące

12.
Podanie większej ilości przykładów dotyczących efektywnej komunikacji - komunikację ogranicza nie tylko ocenianie i krytyka (akapit 6), ale również udzielanie nieproszonych rad (akapit 7).

13.
1. Przywiązywanie większej wagi do władzy i kontroli
2. Przekonanie, że i tak nie uda się porozumieć, więc nie warto podejmować dialogu.



Matura 2011 odpowiedzi matematyka. Tak było rok temu

Odpowiedzi
1. A
2. D
3. D
4. B
5. B
6. D
7. A
8. D
9. C
10. B
11. D
12. A
13. C
14. D
15. A
16. D
17. C
18. A
19. D
20. B
21. D
22. B
23. B

W 2011 roku wybierali "Granicę", co wybiorą w 2012

Więcej o Maturze przeczytasz na stronach CKE

Wybierali "Granicę"
Na zrobienie testu maturzyści mieli 170 minut. W tym czasie musieli napisać m.in. wypracowanie na jeden z dwóch tematów. Pierwszy związany był z "Granicą" Zofii Nałkowskiej, a w drugim trzeba było porównać wiersze Adama Mickiewicza i Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

- Pisałem na pierwszy temat - mówi Dominik Staszewski, maturzysta z Liceum Ogólnokształcącego nr 1 w Suwałkach. - Niestety, obawiam się, że dużo i o niczym. Szczerze mówiąc, spodziewałem się trochę innych lektur.

Także Anna Pietraszewska, tuż po zakończeniu egzaminu, nie była z siebie zadowolona.

- Podobnie, jak większość koleżanek opisywałam bohaterów Nałkowskiej - mówi maturzystka. - Nie pamiętałam już tej lektury, miałam więc spore problemy z wykonaniem polecenia. Na szczęście, wyniki testu z języka polskiego nie będą brane pod uwagę na studiach. Wybieram się bowiem na Politechnikę Gdańską.

Z kolei Paulina Puza jest dobrej myśli.
- Nie powinnam stracić zbyt wielu punktów - kalkuluje maturzystka. - Bohaterów utworu Nałkowskiej pamiętałam, bez problemu mogłam opisać ich związek. Mówiąc krótko, liczę na dobry wynik.

Mogli mieć kłopot
Marek Urbanowicz, nauczyciel język polskiego z Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Marii Konopnickiej w Suwałkach, opiekun wielu laureatów ogólnopolskich olimpiad uważa, że tegoroczny test maturalny był o wiele trudniejszy niż ten przed rokiem.

- Utwór "Gdy tu mój trup..." Mickiewicza należy do szczególnie trudnych i najbardziej wieloznacznych wierszy poety - wyjaśnia pedagog. - Interpretacje znawców literatury często różnią się od siebie. Młodzi abiturienci mogli mieć z tym kłopot. Z kolei wiersz Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej jest prostszy, ale mało kto mógł spodziewać się twórczości tej poetki.

Natomiast temat drugi, w ocenie M. Urbanowicza był łatwiejszy, ale wymagał przedstawienia różnych sposobów widzenia.

- Żądał zestawienia ogólnych wniosków z odmiennymi spojrzeniami bohaterów. Przeciętny uczeń mógł mieć z tym problem - dodaje rozmówca.

Odpowiedzi z dzisiejszego egzaminu znajdziesz tutaj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna