Białostocka Komunikacja Miejska. Pasażerowie narzekają, ale skargi piszą rzadko

Dodano: 25 maja 2013, 15:45 Autor:

Tylko nieliczne pretensje do przewoźników są uzasadnione.
Jako pasażerka nie mam większych uwag do komunikacji miejskiej. Zdarza się jednak, że autobusy nie przyjeżdżają na czas - mówi Aneta Znorko-Jabłońska, białostoczanka.

Jako pasażerka nie mam większych uwag do komunikacji miejskiej. Zdarza się jednak, że autobusy nie przyjeżdżają na czas - mówi Aneta Znorko-Jabłońska, białostoczanka. (fot. A. Chomicz)

Brak punktualności, brud, niekulturalni kierowcy, czy wystawianie mandatów. Na to najczęściej skarżą się podlascy pasażerowie komunikacji miejskiej, przewozów regionalnych PKP, czy PKS. - Ludzie do nas piszą, telefonują, mailują - mówi Leszek Cieślik, prezes PKS Suwałki.

Na każdą oficjalną skargę przewoźnik odpowiedzieć musi. Rocznie przygotowuje od kilku do kilkunastu takich odpowiedzi.

W tym roku do białostockiej komunikacji miejskiej trafiły trzy oficjalne skargi.
- Dotyczyły one przebiegu kontroli biletowej, zasadności wystawienia mandatu oraz zmiany trasy linii autobusowej - wymienia Urszula Boublej, z Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Oczywiście nie brakuje też uwag, które docierają do BKM mniej oficjalną drogą. Pasażerowie dzwonią, piszą maile.

- Tak docierają do nas informacje o zniszczonych przez chuliganów przystankach, prośby o wymianę rozkładów zamalowanych sprayem, sugestie dotyczące koniecznych zmian godzin odjazdu autobusów, uwagi co do sposobu prowadzenia pojazdów przez kierowców oraz zachowania kontrolerów podczas kontroli biletów - dodaje Urszula Boublej.

Brak punktualności w kursowaniu autobusów to najczęstsze uwagi, które dostaje od swoich pasażerów PKS Białystok.

- W ubiegłym roku odnotowaliśmy 11 oficjalnych skarg i 70 reklamacji biletowych. W tym skargi są dwie - mówi Adam Jakubowski, kierownik pionu ds. przewozów w PKS Białystok. Przypomina, że nie wszystkie uwagi pasażerów są uzasadnione.

- W zeszłym roku wpłynęła skarga dotycząca niebezpiecznej jazdy kierowcy. Pasażer zarzucał mu jazdę z prędkością przekraczającą 100 km na godzinę. Po odczytaniu danych z tachografu okazało się że autobus nie przekroczył 70 km na godzinę - dodaje Adam Jakubowski.

Z kolei prezes PKS Suwałki Leszek Cieślik pamięta skargę na autobus, który zgubił pasażera.
- W czasie przerwy w kursie, mężczyzna poszedł do toalety. Gdy wrócił, autobusu już nie było. Pojazd odjechał bez niego. Oczywiście pasażer otrzymał zwrot pieniędzy za bilet - podkreśla Leszek Cieślik. Przyznaje, że w ciągu roku trafia do niego kilka oficjalnych skarg.

Podobnie jest w PKS Łomża. Tu pasażerom najbardziej nie podoba się brak punktualności.
Skargi piszą też osoby podróżujące pociągami Przewozów Regionalnych. Do podlaskiego zakładu trafiło w ubiegłym roku 13 takich uwag, w tym jest ich już sześć.

- Dotyczą m.in. niewłaściwego zachowania naszych pracowników w tym kasjerów, czy błędnego terminu kursowania pociągu w internetowej wyszukiwarce połączeń - mówi Kamil Migała, rzecznik prasowy PR.
Ludzie skarżą się też na opóźnienia pociągów, brak ogrzewania czy miejsc siedzących.

- W naszych pociągach ciągle jest brudno, szczególnie w toaletach To moja największa uwaga. Oficjalnej skargi nie wysłałam, bo nie wierzę, że przyniesie skutek - mówi Maria z Białegostoku, która często jeździ pociągiem do Olsztyna.

Czytaj więcej o:
  • Białostocka Komunikacja Miejska
Przeczytaj kolejny artykułzamknij okno X

Iwona Truszkowska dostała już drugą dawkę leku

Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!

Czy służba zdrowia powinna być prywatna?

wyniki głosowania
Liczba głosów: 505.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 0 800 127 067

Napisz maila:

Napisz na Gadu-Gadu: 37427244

Napisz na Skype: dyzurny

Serwisy tematyczne

Serwisy społecznościowe

wspolczesna.pl jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.wspolczesna.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.