Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwsze wyniki badania satysfakcji pacjentów szpitali

Urszula Ludwiczak [email protected]
archiwum
Pacjenci Białostockiego Centrum Onkologii wysoko oceniają jakość leczenia i pobyt w placówce.

Takie są wyniki ankiet, jakie na zlecenie departamentu zdrowia urzędu marszałkowskiego przeprowadzono w placówce. Urząd chce sprawdzić, czy pacjenci są zadowoleni z opieki w kilku swoich szpitalach. Już przeprowadzono w nich ankiety papierowe, trwa ocenianie internetowe.

W BCO ankieterzy przepytali 120 pacjentów. Na piątkę chorzy ocenili możliwość zaangażowania w decyzje dotyczące leczenia, umiejętność reagowania w razie pogorszenia się stanu zdrowia, motywację do przepisanego leczenia oraz traktowanie pacjentów przez pracowników innych niż lekarze i pielęgniarki. Żaden z ankietowanych nie wskazał innej odpowiedzi niż pozytywna. Podobnie pacjenci ocenili stosunek pielęgniarek do pacjentów i ich umiejętności fachowe - średnia ocena wyniosła 4,99.

Respondenci nie mieli również zastrzeżeń co do umiejętności interpersonalnych lekarza prowadzącego - średnia ocen nie była mniejsza niż 4,97. Również na dość wysokim poziomie oceniono warunki panujące w oddziale, jak i czas oczekiwania na rozpoczęcie procesu diagnostyczno-terapeutycznego od momentu rozpoczęcia hospitalizacji. Na najniższym poziomie uplasowały się m.in. oceny dotyczące czasu oczekiwania w izbie przyjęć - średnia wyniosła 4,65. Kilka osób miało uwagi odnośnie jakości posiłków i zbyt małej liczby miejsc parkingowych na terenie szpitala.

Zdecydowana większość (99,2 proc.) badanych była skłonna polecić szpital innym. Niejednokrotnie ankieterka przeprowadzając badanie słyszała wypowiedzi świadczące o tym, że pacjenci wcześniej korzystali z usług innych podobnych placówek, ale zmienili je na obecną, gdyż do poprzednich mieli zbyt dużo zastrzeżeń.

- Takie opinie pacjentów cieszą - mówi Marzena Juczewska, dyrektorka BCO.
Zapewnia, że elementy, co do których pacjenci mieli zastrzeżenia, wkrótce się poprawią. Trwa bowiem rozbudowa szpitala, po której powstanie nowa, większa izba przyjęć. Będzie tam strefa relaksu dla pacjenta, który czekając na przyjęcie będzie mógł np. wypić kawę w kawiarence.

Choć jakość posiłków nie odpowiadała tylko kilku badanym osobom, dyrekcja obiecuje też zwrócić uwagę firmie cateringowej, która je dostarcza. - Ale trzeba pamiętać, że nasi pacjenci muszą mieć specjalną dietę, a nie zawsze wszystkim smakowo takie posiłki odpowiadają - mówi dyrektorka.

Po rozbudowie zwiększy się również liczba miejsc parkingowych przy szpitalu.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna