Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolorowe farby poprawią nieco wygląd zdewastowanej Hali Targowej

PCh
Obskurna i upstrzona reklamami Hala Targowa w centrum miasta jest marną wizytówką Łomży. Na jej generalny remont nie ma pieniędzy. Dzięki akcji Let's Colour może być chociaż kolorowa.
Obskurna i upstrzona reklamami Hala Targowa w centrum miasta jest marną wizytówką Łomży. Na jej generalny remont nie ma pieniędzy. Dzięki akcji Let's Colour może być chociaż kolorowa. Paweł Chojnowski
Dzięki głosom internautów, Łomża znalazła się wśród czterech miejscowości, które "zyskają kolor".

W tegorocznej edycji "Dulux Let's Colour" na Łomżę oddano aż 900 głosów. Wśród zwycięzców znalazły się też: Tarnobrzeg, Rawa Mazowiecka i Leszno. Ta akcja to globalna inicjatywa producenta farb, dzięki której szare przestrzenie miast są przekształcane w bardziej kolorowe.

W Łomży obiektem, w który kolory mają tchnąć nowe życie, jest zabytkowa Hala Targowa na Starym Rynku.
- My wyraziliśmy na to zgodę, miasto stara się, by pomalowano większą powierzchnię niż zazwyczaj - mówi Łukasz Czech z łomżyńskiego ratusza.

Przypomnijmy, remont mocno nadszarpniętej zębem czasu hali planowany jest od lat. Miasto wciąż nie ma jednak pieniędzy, a także pomysłu na wykorzystanie budynku. Ostatnio odbyły się konsultacje społeczne na ten temat, ale nie przyniosły jednoznacznej odpowiedzi.
- Z zaproponowanych rozwiązań prezydent w porozumieniu z projektantem wybierze trzy pomysły, które będą później konsultowane w konkretnych środowiskach - tłumaczy Czech.
Do czasu właściwego remontu (a mogą minąć kolejne lata) Hala Targowa nie będzie przynajmniej straszyć obskurnym wyglądem. Organizatorzy akcji, prócz zgody miasta, muszą jednak uzyskać akceptację konserwatora zabytków.

- Będziemy wymagać projektu, który będzie obejmował całą halę - zastrzega Sławomir Zgrzywa z łomżyńskiej delegatury wojewódzkiego urzędu ochrony zabytków. - Nie wyobrażamy sobie pomalowania fragmentu, np. samego szczytu budynku. Nie zgodzimy się też na jaskrawe barwy, pomalowanie obiektu na tęczowo. Kolorystyka musi być rozsądna, preferowane będą stonowane kolory, dopasowane do charakteru starówki.

Sprostanie tym wymogom stanowić będzie wyzwanie, zwłaszcza, że akcja marketingowa producenta farb ma przecież na celu epatowanie kolorami. Czy firma uwzględni takie warunki? Jeśli nie, miasto wskaże inne obiekty, które będzie można pokolorować.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna