Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Barter inwestuje w terminal w Sokółce

(d)
Dotychczas ułożono tory na odcinku ok. 150 metrów - w tym cztery rozjazdy i skrzyżowanie
Dotychczas ułożono tory na odcinku ok. 150 metrów - w tym cztery rozjazdy i skrzyżowanie Archiwum
Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła świadczyć zewnętrzne usługi transportowe na Wschód - na rynki krajów byłego WNP i Azji.

Barter SA rozpoczął rozbudowę swojego terminala przeładunkowego w Sokółce. Do tej pory terminal przeznaczony był głównie na wewnętrzne potrzeby Barteru - do przeładunków i magazynowania węgla, gazu i nawozów.

- Dzięki rozbudowie będziemy mogli poszerzyć ofertę o przeładunki towarów masowych, np. stali, drewna, cementu, zrębka czy soli dla klientów zewnętrznych - mówi prezes spółki Bogdan Rogaski. - Dysponując odpowiednią infrastrukturą, taborem, sprzętem i doświadczonym personelem już teraz jesteśmy w stanie wykonać zlecenia taniej i szybciej niż inne terminale.

Jeszcze w październiku 2013 roku Barter uzyskał licencję przewoźnika kolejowego, a w tym roku zakupił drugą lokomotywę do przewozu towarów masowych i uruchomił własny szerokotorowy transport kolejowy. W ramach pierwszego etapu rozbudowy terminala, w marcu 2014 roku rozpoczęły się prace przy rozbudowie bocznicy kolejowej.

- Przedsięwzięcie obejmuje budowę czterech torów - dwóch szerokich o długości 420 i 450 m i dwóch o europejskim rozstawie, o długości 480 i 500 m - a także wagi kolejowej i infrastruktury, m.in. wodociągowej, oświetleniowej oraz sieci hydrantowej - opowiada Tomasz Mojżyk, dyrektor operacyjny spółki Barter SA.
Dotychczas wykonano prace ziemne obejmujące niwelację gruntu i budowę kolektorów sieci odwadniającej oraz ułożono tory na odcinku ok. 150 metrów - w tym cztery rozjazdy i skrzyżowanie. Obecnie przygotowywane są kolejne rozjazdy i podbicie toru szerokiego. Zakończenie tego etapu inwestycji planowane jest na jesień tego roku. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne Barteru to 8,5 mln zł, finansowane z własnych funduszy.

- Po zakończeniu budowy bocznicy będziemy w stanie dodatkowo przyjąć do przeładunku nawet 5000 wagonów miesięcznie - zapowiada Tomasz Mojżyk. - Ale nie tylko: rozbudowa otwiera przed nami perspektywy na przeładunki innych towarów i oznacza zmniejszenie kosztów operacyjnych poprzez skrócenie dróg komunikacji wewnętrznej, ważenie wagonów we własnym zakresie, przyśpieszenie przeładunków.

Czytaj e-wydanie »

Baza firm z Twojego regionu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna