Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najwyższa Izba Kontroli: Władze Suwałk nie radzą sobie z promocją miasta

Helena Wysocka [email protected]
Miasto zainwestowało w maskotkę Misia Uśmicha.
Miasto zainwestowało w maskotkę Misia Uśmicha. UM Suwałki
Władze miasta nie określiły efektów, jakie mają przynieść działania promocyjne - stwierdzili inspektorzy Najwyższej Izby Kontroli

Poza tym, nie wszystkie działania, zaplanowane w strategii zostały wykonane. Urzędnicy tłumaczą, że to skutek m.in. sprzeciwu mieszkańców.

Z ustaleń NIK wynika, że za promocję miasta odpowiada 11 ratuszowych urzędników. A na to, by wizerunek grodu był właściwy samorząd przeznacza kilkaset tysięcy złotych rocznie. Przy czym kwota ta, w ostatnich latach, z roku na rok sukcesywnie zmniejszała się. I tak, jak w 2011 roku działania promocyjne pochłonęły 625 tys. zł, to rok temu znacznie mniej, bo zaledwie 394 tys. zł. Wszystkie realizowane zadania wynikały ze strategii promocji. Dokument ten został opracowany cztery lata temu przez zewnętrzną firmę i kosztował ok. 60 tysięcy złotych. Inspektorzy NIK sprawdzili, czy i w jaki sposób zostały zrealizowane przyjęte tam założenia.

Z kontroli wynika, że ratuszowi urzędnicy nie zorganizowali siedmiu zaproponowanych przez autorów strategii pomysłów. Na tej liście znalazły się maraton rolkowy, zawody triathlonowe, czy mistrzostwa wspinaczkowe. Nie zbudowano także parku linowego na bulwarach nad Czarną Hańczą i nie utworzono tras do jazdy na quadach. Nie powstała też trasa do narciarstwa biegowego, która miała umożliwić suwalczanom dotarcie do Szelmentu. Kontrolujący zauważyli również, że nie zbudowano dachu nad miejską ślizgawką. A taką inwestycję także przewidywała przyjęta przez radnych strategia.

Władze miasta zainwestowały natomiast w montaż witaczy, czy maskotkę. Odbyła się też kampania promocyjna w warszawskim metrze, na Śląsku i w białostockich autobusach miejskich. Jaki był jej rezultat? W ocenie inspektorów NIK, miasto nie określiło wskaźników, przy pomocy których można byłoby sprawdzić skuteczność podejmowanych działań. Natomiast urzędnicy twierdzą, że podejmowane do tej pory działania przyniosły wymierny efekt. Wzrosła liczba uczestników suwalskiego bluesa, w mieście powstały cztery hotele oraz eurocamping. Przykładem skuteczności promocji ma też być wzrost liczby mieszkańców, uczniów w miejscowych szkołach oraz liczby podmiotów gospodarczych.

Suwalskie władze nie wykluczają, że niektóre z przedsięwzięć, które są ujęte w strategii mogą być jeszcze realizowane. Pewnie nie wszystkie, ponieważ np. budowie toru dla quadów sprzeciwiają się mieszkańcy miasta. Jeśli urzędnikom nie uda się wypracować kompromisu, to o tej inwestycji można będzie zapomnieć.

Czytaj e-wydanie »

Oferty pracy z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna