Dlatego drogowa dyrekcja zarządziła spotkanie z firmą Astaldi. - Potwierdzam, że doszło do spotkania z przedstawicielami włoskiej firmy - mówi Rafał Malinowski z białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad. Nie chce jednak zdradzać żadnych szczegółów rozmów. - Podamy je wkrótce - zapewnia.
W planach prac były już wycinki, rozbiórki czy przebudowa kolidującej infrastruktury. Przypomnijmy, że sami Włosi zaproponowali, że skrócą termin inwestycji o trzy miesiące i 15-kilometrową trasę z Wiśniewa do Mężenina wybudują w ciągu 22 miesięcy.
Inwestycja obejmuje budowę dwóch jezdni. Będą dwa pasy ruchu w każdą stronę, do tego pasy awaryjne po 2,5 metra. Powstaną też dwa węzły drogowe, czyli bezkolizyjne skrzyżowania. Pierwszy zostanie wybudowany w pobliżu miejscowości Kołaki i połączy dwie drogi powiatowe. Drugi zostanie zbudowany w Mężeninie. Połączy pośrednio drogę S8 z trasą wojewódzką i powiatową.
GDDKiA przygotowuje się też do przebudowy dwóch kolejnych odcinków S8: Mężenin - Jeżewo oraz granica województwa - obwodnica Zambrowa. Co ciekawe, Astaldi złożyło też najtańszą ofertę na budowę tego pierwszego odcinka. Wyniki przetargu powinniśmy poznać pod koniec października.
Budowa krajowej ósemki to jeden z priorytetów kontraktu terytorialnego, który samorząd podpisał z rządem. Brakujące podlaskie odcinki S8 z Białegostoku do Warszawy liczą około 44,5 kilometra.
Na razie kierowcy mają do dyspozycji obwodnicę Zambrowa oraz trasę Białystok - Jeżewo, na której nadal obowiązuje jednak ograniczenie prędkości ze względu na brak ekranów akustycznych. - Ich budowa ma potrwać do końca października - przypomina Malinowski. (mg)
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?