Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny. Małe szkoły gonią te z wielkich miast

(ab)
Uwagę zwraca jeszcze jedna prawidłowość - zmniejsza się różnica w wynikach, osiąganych przez uczniów małych szkół wiejskich i tych z dużych miast.
Uwagę zwraca jeszcze jedna prawidłowość - zmniejsza się różnica w wynikach, osiąganych przez uczniów małych szkół wiejskich i tych z dużych miast. Archiwum
Zmniejszają się różnice w wynikach egzaminu gimnazjalnego między dużymi i małymi miejscowościami - wynika ze wstępnej analizy tegorocznych wyników.

W piątek Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży podała wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Matematykę uczeń w naszym regionie zdał średnio na 50 proc, a w kraju - na 48. W przedmiotach przyrodniczych z wynikiem 51 proc. jesteśmy o jeden punkt lepsi niż ogół. Podobnie w angielskim, który na poziomie podstawowym nasza młodzież napisała na 68 proc.

W części humanistycznej nasze tegoroczne wyniki zbliżone są do krajowych. Język polski wypadł na 62 proc., tyle samo co przeciętny gimnazjalista w kraju. Historia i WOS w podlaskiem napisane zostały na 65 proc., o jeden punkt wyżej niż polska średnia.

W językach jesteśmy świetni. Angielski na poziomie podstawowym nasza młodzież zdała na 68 proc. (w kraju w kraju 67. W rosyjskim, jak zawsze, nie mamy sobie równych. Średni wynik z tego przedmiotu w kraju to 58 proc, a u nas aż 65.

Uwagę zwraca jeszcze jedna prawidłowość - zmniejsza się różnica w wynikach, osiąganych przez uczniów małych szkół wiejskich i tych z dużych miast - Najmniejsza dotyczy języka polskiego, to tylko trzy punkty - mówi Jolanta Gołaszewska, dyrektorka OKE w Łomży. - Najwyższa nadal jest w angielskim - na poziomie podstawowym to 13 proc.

Jeśli chodzi o matematykę, to w tym roku jest 7 punktów różnicy między wynikami uczniów białostockich i szkół wiejskich. W ubiegłym było to 12.

- Nasz system nauczania zmierza w dobrą stronę, we wszystkich szkołach widać systematyczną pracę nad umiejętnościami, wynikającymi z podstawy programowej - podsumowuje dyrektor Gołaszewska. - W małych szkołach jest duży potencjał, a nieduże klasy sprzyjają indywidualizacji nauczania, co przekłada się na wyniki.

Czytaj e-wydanie »

Baza firm z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna