Współczesna
    TV

    Współczesna TV

    Rozwiń
    Współczesna
    TV
    Zwiń

    Współczesna TV

    Współczesna TV, czyli nowa telewizja internetowa. Od poniedziałku do piątku specjalnie dla Was tworzymy ekskluzywne materiały wideo dotyczące regionu!

    A szosy nie ma

    (tam)

    Gazeta Współczesna

    Aktualizacja:

    Gazeta Współczesna

    Prawie 100 przedstawicieli firm transportowych i spedycyjnych z Polski i Litwy przyjechało do Wigier na rozmowy biznesowe
    .Organizatorem spotkania była Litewsko-Polska Izba Gospodarcza z Ma-riampola.
    - Transport samochodowy przeżywa ciężkie czasy - twierdzi Augustinas Majauskas, prezes LPIG. - Takie spotkanie służy zwarciu szeregów, co ma pomóc w przetrwaniu ciężkich chwil.
    Jednym z problemów są rosnące ceny paliwa. Innym, kto wie, czy nie poważniejszym, jest fatalny stan polskich dróg. Nic zatem dziwnego, że jeżdżący na Litwę z utęsknieniem czekają na rozpoczęcie budowy polskiego odcinka drogi szybkiego ruchu łączącej Skandynawię z Europą Zachodnią.
    - Finowie, którzy są ojcami chrzestnymi tej trasy, chwalą nas za tempo, w jakim zbudowaliśmy litewski odcinek Via Baltiki. Krytykują jednocześnie za brak infrastruktury wzdłuż trasy - mówi gość spotkania Arunas Jievaltas, radca-minister z Ambasady Litwy w Warszawie. - Dla nas, Litwinów, budowa Via Baltiki była zadaniem priorytetowym. To nie tylko droga szybkiego ruchu, to okno na Europę. Widocznie wy macie inne priorytety. Ale o trasie tej z polskimi politykami rozmawiamy przy każdej okazji. Rozmawiamy, bo nic więcej zrobić nie możemy.
    Po wejściu Polski i Litwy do UE ruch na drodze łączącej te kraje zwiększył się znacznie. Ma to wpływ na stan drogi krajowej nr 8, stanowiącej fragment planowanej Via Baltiki.
    - Gdyby połączyć litewskie drogi z naszą infrastrukturą, mielibyśmy Via Baltikę, o jakiej marzymy już z górą dziesięć lat - twierdzi BogdanLeszczyński, członek Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego iSpedycji. - Sprawę budowy drogi poruszamy na każdym spotkaniu z przedstawicielami naszego rządu. I nic z tego nie wynika.
    Tymczasem na "ósemce" jest coraz tłoczniej i niebezpieczniej. A będzie jeszcze gorzej. Od kilku miesięcy, kierowcy jadący ze Skandynawii na Ukrainę, Węgry czy Słowację, omijają Białoruś, kierując się przez Polskę. Tą samą trasą transporty z południa Europy trafiają na północ.
    Rozwiązania tego problemu są dwa. Pierwsze to budowa odgałęzienia trasy z Białegostoku na Lublin i Rzeszów. Drugie - transport ciężarówek koleją, jak robią to Austriacy czy Szwajcarzy.Będzie nie tylko taniej, ale i bezpieczniej.

    Czytaj także

      Komentarze

      Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama