Współczesna
    TV

    Współczesna TV

    Rozwiń
    Współczesna
    TV
    Zwiń

    Współczesna TV

    Współczesna TV, czyli nowa telewizja internetowa. Od poniedziałku do piątku specjalnie dla Was tworzymy ekskluzywne materiały wideo dotyczące regionu!

    Agnieszka Kaszuba

    Gazeta Współczesna

    Aktualizacja:

    Gazeta Współczesna

    Do 2013 roku powinna powstać obwodnica Łomży. Drogowcy obecnie są na etapie wyboru trasy jej przebiegu. Decydujące znaczenie będzie mieć ekspertyza dotycząca wpływu inwestycji na środowisko.
    - Jesteśmy na etapie opracowywania studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego dla obwodnicy Łomży - mówi Jerzy Doroszkiewicz, zastępca dyrektora ds. technicznych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. - Zawiera ono w sobie wiele szczegółowych opracowań wariantów obwodnicy ze strony zachodniej i ze strony wschodniej miasta.
    Plany Łomży zakładały, iż obwodnica będzie usytuowana ze strony wschodniej. Na ten cel zostały zarezerwowane odpowiednie tereny.
    - Gdy przystąpiliśmy do opracowania, doszedł niezwykle istotny element ochrony środowiska. Okazuje się, że wariant wschodni jest nie do przyjęcia - dodaje Jerzy Doroszkiewicz.
    Wariant wschodni obwodnicy przechodziłby przez 3,3 km obszarów przyrodniczych chronionych. Zakładał budowę drogi ekspresowej o długości około 20 km oraz drogi łączącej obwodnicę wschodnią z drogą krajową nr 61 (około 7,5 km). Miała zostać także estakada o długości 1,5 km. Ten wariant kosztowałby GDDKiA około 780 mln zł.
    Wariant zachodni jest dużo droższy. Zgodnie z nim, wybudowano by drogę ekspresową o długości około 29 km. W przypadku tego wariantu, projektowane jest bezkolizyjne połączenie z drogą krajową nr 61, wymagane jest jednak wybudowanie drogi łączącej obwodnicę z drogą krajową nr 64 Białystok - Wizna - Piątnica (około 6,5 km).
    - Koszt szacunkowy tego wariantu wynosi około 835 mln zł - wyjaśnia Jerzy Doroszkiewicz.
    Powstanie obwodnicy Łomży jest planowane na lata 2007-2013. Władze Łomży bardzo liczą na to przedsięwzięcie, nie uszczegóławiając z której strony miasta będzie ono przebiegać. Ważne jest jedynie płynne połączenie z istniejącą infrastrukturą drogową miasta. Jednak strona zachodnia skupia w sobie więcej obiektów przemysłowych, więc przebieg obwodnicy tą stroną może okazać się wyborem bardziej racjonalnym.

    Czytaj także

      Komentarze

      Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama