Współczesna
    TV

    Współczesna TV

    Rozwiń
    Współczesna
    TV
    Zwiń

    Współczesna TV

    Współczesna TV, czyli nowa telewizja internetowa. Od poniedziałku do piątku specjalnie dla Was tworzymy ekskluzywne materiały wideo dotyczące regionu!

    Giną paczki

    (gram)

    Gazeta Współczesna

    Aktualizacja:

    Gazeta Współczesna

    Coraz więcej suwalczan zarzuca poczcie niesolidność w dostarczaniu paczek.
    Jak twierdzą klienci, giną szczególnie przesyłki wartościowe. - To prawda, ostatnio wzrosła liczba niezadowolonych z usług Poczty Polskiej - przyznaje Teresa Mazur, miejski rzecznik praw konsumentów.
    Zdaniem rzeczniczki, wzrost skarg spowodowany jest popularnością giełd internetowych. Wprawdzie sprzedaje się i kupuje "jednym kliknięciem", ale przepływ towarów musi odbywać się drogą pocztową. Komputer, póki co, nie potrafi dostarczyć paczki.
    - Niestety, ludzie zachowują się dość lekkomyślnie przy wysyłaniu wartościowych rzeczy - mówi T.
    Mazur. - Zwykła, minimalna opłata, w przypadku zaginięcia przesyłki, gwarantuje klientowi zadośćuczynienie w postaci dziesięciokrotności tej opłaty, co wynosi około 600 złotych. Dlatego radzę swoim petentom, żeby przy nadawaniu przesyłek wartościowych, opłacili je na poczcie właśnie jako "wartościowe". To kosztuje trochę drożej, ale za to daje możliwość na odzyskanie gotówki po stracie przesyłki - podkreśla.
    Identycznego zdania jest Zdzisław Przełomiec, dyrektor Centrum Usług Pocztowych RUP w Suwałkach.
    - Wciąż apelujemy do klientów o przezorność. Nie mamy możliwości prześledzenia, godzina po godzinie, co dzieje się z przesyłką. Wiem, że zdarzają się reklamacje, ale nie jest to zjawisko na dużą skalę.
    Jak twierdzi Przełomiec, wszystko zależy od samego klienta. Trzeba zadbać o bezpieczeństwo wysyłanej paczki. Każdy pracownik poczty udzieli wszystkich potrzebnych wskazówek: jak adresować, jak opakować i jak zabezpieczyć przesyłkę przed zniszczeniem lub zaginięciem.
    - Nie cofamy się przed odpowiedzialnością za niewłaściwie wykonaną usługę, ale obie strony powinny zrobić wszystko, by nie dochodziło do reklamacji - akcentuje.
    Od nowego roku poczta wprowadzi nową usługę. Na życzenie klienta, wartościowe paczki będą pakowane w obecności pracownika urzędu. To daje gwarancję, że w przypadku zaginięcia przesyłki, można liczyć na całkowitą rekompensatę.

    Czytaj także

      Komentarze

      Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama