MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić? Białostoccy pedagodzy rozmawiali o sposobach na agresję w szkole (zdjęcia)

Agata Sawczenko
Agata Sawczenko
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi  radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów.
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów. Wojciech Wojtkielewicz
O tym, jak rozpoznać zachowania agresywne w szkole i jak sobie z nimi radzić mówiono w piątek w Centrum Edukacji Nauczycieli. Na konferencję "Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić?" zaproszono białostockich nauczycieli i pedagogów.

- Konferencja to efekt zwyczajnej potrzeby. Wraz z Kuratorium Oświaty w Białymstoku robiliśmy diagnozę potrzeb nauczycieli. Okazało się, że tematyka agresji, przemocy jest obecnie jedną z najważniejszych rzeczy. Wcześniej agresja, przemoc miały prostszą formę i rozwiązania mogły być prostsze. Rozwój technologii cyfrowych, który z jednej strony dał dobrodziejstwo, z drugiej wzmocnił narzędzia stosowania przemocy wobec innych, agresji wobec innych. Cyberprzemoc wraz z rozwojem technologii również się rozrasta - mówi Ryszard Chodyniecki, dyrektor Centrum Edukacji Nauczyciel w Białymstoku. I dodaje: - O ile wcześniej zachowania agresywne dotyczyły bardziej chłopców, to te narzędzia nowoczesnej komunikacji dały dziewczętom bardzo duże możliwości.

Jako eksperci podczas konferencji wystąpili dr Jakub Kołodziejczyk i prof. Jacek Pyżalski.

Jakub Kołodziejczyk - Psycholog, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim (Instytut Spraw Publicznych) i kieruje Niepublicznym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „Sophia”. Jego zainteresowania naukowe związane są z kooperacją w ramach zespołów pracowniczych i współpracą międzyinstytucjonalną, psychologią w zarządzaniu, zarządzaniem edukacyjnym, profilaktyką i ewaluacją. Prowadzi zajęcia o tematyce psychologicznej dla nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów, autor i realizator warsztatów poświęconych: systemowej profilaktyce, radzeniu sobie z zachowaniami agresywnymi uczniów, tworzeniu systemów zapobiegania agresji i przemocy w szkole, dyscyplinie w klasie i wielu innych. Współautor programu profilaktyki selektywnej Program Nauki Zachowania. Autor artykułów i książek poświęconych problematyce profilaktyce, promocji zdrowia, agresji i przemocy w szkole i pracy nad dyscypliną w klasie.
Jacek Pyżalski - Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania badawcze związane z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia, cyberprzemocy wśród młodzieży. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Pedagog, mediator sadowy, trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert w edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trwa okres lęgowy bocianów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Co zrobić, gdy nie wiadomo, co robić? Białostoccy pedagodzy rozmawiali o sposobach na agresję w szkole (zdjęcia) - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna