Poprzedni przetarg unieważniono, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą urząd marszałkowski mógłby przeznaczyć na dofinansowanie przewozów. W obecnym postępowaniu kwota dofinansowania przez władze samorządowe jest ustalona z góry i jest to 31 milionów zł na lata 2013-2014, czyli rocznie po 15,5 mln zł.
Według stawek zaproponowanych przez Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych (podlegający urzędowi marszałkowskiemu) wysokość rekompensaty do jednego pociągokilometra (pockm - kilometr przejechany przez pociąg) zarówno w 2013 r., jak 2014 r. wynosić ma 14,99 zł. Oferowana praca eksploatacyjna (suma przejechanych kilometrów przez pociąg na wszystkich trasach) za tą stawkę to 1 034 023 km.
Z kolei prywatny przewoźnik ARRIVA RP sp. z o.o. na rok 2013 zaproponował rekompensatę do jednego pociągokilometra na poziomie 17,19 zł. Oferowana praca eksploatacyjna za tą stawkę - 901 561,34 km. W 2014 r. wysokość rekompensaty do jednego pociągokilometra wynosiłaby 17,27 zł, a oferowana za tą stawkę praca eksploatacyjna to 897 252,02 km.
Obecnie świadczenie usług kolejowych w woj. podlaskim realizowane jest przez spółkę Przewozy Regionalne. PR wykonają ok. 1,28 mln pociągokilometrów (56 pociągów w ciągu doby), przy stawce dofinansowania 19,81 zł do pociągokilometra.
- Oferty złożone zarówno przez spółkę PR, jak i ARRIVA są znacznie tańsze niż obecnie realizowana umowa - podkreśla Jan Kwasowski, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Podlaskiego. Ustawowo urząd ma 60 dni na rozstrzygnięcie przetargu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?