Wraz ze zmianą narzędzi, zmienia się też klient banków spółdzielczych: coraz częściej trafiają tu młode osoby różnych profesji, ze wsi i miast. Fakt, że można założyć konto internetowe i zdalnie z niego korzystać, to już dziś norma. A jednocześnie jest to jedna z największych sieci bezprowizyjnych bankomatów w Polsce, w dodatku dostępna w maleńkich miejscowościach.
- Ale tej drugiej, nowoczesnej strony banków spółdzielczych młodzi ludzie, zwłaszcza mieszkający w miastach, po prostu nie znają - przyznaje Kazimierz Skajster, prezes BS w Łomży.
Jego bank należy do zrzeszenia Banków Polskiej Spółdzielczości.
- Ale klienci mogą bezprowizyjnie korzystać nie tylko z tych kilku tysięcy bankomatów BPS, ale również wszelkich innych banków w Polsce - dodaje prezes Skajster. I nie ukrywa, że kiedy nazwa banku, jako Mecenasa Wiedzy związanego z naszą kampanią, pojawi się w łomżyńskim liceum im. T. Kościuszki, to niektórzy z młodych ludzi zainteresują się tą instytucją.
Łomżyński bank spółdzielczy właśnie tej szkole ufundował prenumeratę naszych wydawnictw do końca czerwca 2013 roku.
- To nie jest jedyna świetna szkoła w naszym mieście, ale ta ma w dodatku bardzo dobrą tradycję - mówi Kazimierz Skajster. - Wydała się więc nam, łączącym również tradycję z nowoczesnością, za wyjątkowo dobrze wybraną do realizacji celów kampanii Czytam, więc wiem. Bardzo nam się spodobało, że możemy tym razem pomóc w podtrzymaniu zainteresowania młodych ludzi słowem pisanym poza internetem. I poszerzaniem wiedzy o inne źródła niż tylko te w sieci.
Listę współpracujących z nami Mecenasów Wiedzy publikujemy w wydaniu magazynowym.
Czytam, bo lubię
Działaniem związanym z naszą kampanią jest też akcja "Czytam, bo lubię", skierowana przede wszystkim do uczniów. Chcielibyśmy, aby dzielili się z nami swoimi opiniami na temat przeczytanych książek. Recenzje mogą przesyłać na adres [email protected]. Będziemy je publikować na naszych stronach internetowych. Najciekawsze zaprezentujemy na łamach gazet. Każdy uczeń, który przyśle recenzję, otrzyma od nas upominek. Zachęcamy do udziału szkoły i biblioteki.
Promujemy tych, którzy pomagają
Akcja "Czytam, więc wiem" ma w tej chwili 299 partnerów biznesowych, którzy fundują szkołom pakiety prenumeraty naszych wydawnictw. Liczba ta się zmienia, bo pakiety są wykupowane na różny okres i jedni mecenasi do nas dołączają a inni kończą lub przerywają współpracę.
W podziękowaniu za ten rodzaj aktywności nazwa firmy - Mecenasa Wiedzy - jest wymieniona na stronach internetowych kampanii - www.poranny.pl/wiem i www.wspolczesna.pl/wiem. Mecenasów Wiedzy przedstawiamy także na łamach "Kuriera Porannego" i "Gazety Współczesnej" oraz wydawnictwa "Wiem. Nauka, Polska, Świat". Informacja o Mecenasie Wiedzy wyeksponowana jest także w szkole, której fundator opłacił prenumeratę, przekazana jest uczniom i ich rodzicom oraz opublikowana na stronie internetowej szkoły. Kampania promowana jest również na antenie Radia Białystok oraz w Telewizji Polskiej, Oddział w Białymstoku. (peż)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?