To ostatni odcinek w budowie w województwie podlaskim i zarazem ostatni na całej drodze S61.
Zobacz grudniowe, lotnicze zdjęcia (sprzed opadów śniegu) z postępu prac. I z poziomu ziemi przykryte śniegiem
Trzy węzły na S61
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- Budowę drogi ekspresowej nr S61 oraz budowę drogi krajowej nr 64,
- Węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ,
- Przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową nr S61 oraz drogą krajową nr 64,
- Budowę dróg innych niż droga ekspresowa nr S61 oraz droga krajowa nr 64 w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- Budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej nr S61 oraz drogi krajowej nr 64,
- Budowę i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- Przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową nr S61,
- Utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
- Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej nr S61 oraz drogi krajowej nr 64 i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową nr S61 oraz drogą krajową nr 64,
- System odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
To obwodnica Łomży.
Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w połowie 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży.
W połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.
S61 w Podlaskiem. To Via Baltica
W ramach budowy obwodnicy Łomży w czerwcu białostocki oddział GDDKiA oddał do ruchu węzeł Łomża Zachód na istniejącej DK61. Dzięki temu przejezdność uzyskał gotowy od roku, ale nieużywany, fragment S61 Łomża Południe – Łomża Zachód o dł. 7,2 km.
Dwa miesiące później Oddział w Olsztynie oddał do ruchu trzeci i ostatni w województwie warmińsko-mazurskim odcinek S61 Ełk Południe – Wysokie (węzeł Kalinowo) o długości około 23 km.
Z kolei w październiku białostocki oddział GDDKIA oddał do użytkowania, przed zakończeniem wszystkich robót, przeszło 19-kilometrowy fragment S61 Ostrów Mazowiecka Północ – Śniadowo. Odcinek ten leży w woj. mazowieckim, ale inwestycję prowadził Oddział GDDKiA w Białymstoku. Trwa jeszcze przebudowa wiaduktu nad linią kolejową w ciągu S8 przed węzłem Ostrów Mazowiecka Północ oraz układanie nawierzchni na tejże jezdni. Ostateczne zakończenie prac planowane jest w przyszłym roku.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?