W środę 24 kwietnia 2024 mieszkaniec powiatu ostrowskiego zgłosił oszustwo "na pracownika banku".
Do 62-latka zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika jego banku z działu "do spraw przestępczości finansowej".
- Rozmówca zapytał 62-latka, czy zlecał jakiekolwiek transakcje na swoim rachunku bankowym. Gdy 62-latek zaprzeczył rozmówca przekazał, że odnotowano trzy takie transakcje i aby je zablokować skontaktuje się z nim inny pracownik banku. Po chwili 62-latek odebrał kolejny telefon, tym razem od osoby podającej się za pracownika banku "z działu bezpieczeństwa". Rozmówca przekazał, że aby odzyskać pieniądze z tych transakcji 62-latek musi postępować wg jego instrukcji. W tym celu mężczyzna zalogował się do swojego rachunku firmowego i wygenerował 5 czeków blik na kwotę 20 tys. złotych. Pieniądze zostały wypłacone od razu przez oszustów w bankomacie. Następnie 62-latek miał przelać wszystkie pieniądze ze swoich pozostałych kont na jeden rachunek bankowy. Potem mężczyzna miał czekać na dalsze instrukcje "departamentu bezpieczeństwa". Po chwili polecono mężczyźnie aby wypłacił wszystkie pieniądze w bankomacie. Gdy 62-latek to zrobił miał następnie wpłacić pieniądze do wpłatomatu wybierając 6-cyfrowe kody podawane przez "rzekomego pracownika banku". Gdy mężczyzna zapytał dlaczego nie może ich wpłacić po prostu w placówce banku rozmówca stwierdził, że jeden z pracowników jego banku w Ostrowi Mazowieckiej może być zamieszany w zlecenie transakcji na jego koncie. Gdy 62-latek wpłacił wszystkie pieniądze usłyszał od rozmówcy, że na jego dane złożono wniosek o pożyczkę. Dopiero wtedy mężczyzna postanowił odwiedzić placówkę swojego banku gdzie usłyszał, że padł ofiarą oszustwa. Podczas całej procedury oszustwa 62-latek odebrał łącznie 6 połączeń, rozmowy z oszustami trwały kilka godzin. Niestety zbytnia ufność w rozmowie z nieznaną osobą kosztowała 62-latka stratę ponad 60 tysięcy zł - sposób działania oszustów podaje ostrowska policja.
To już kolejny mieszkaniec powiatu ostrowskiego oszukany na "pracownika banku".
- Niestety podstawowy błąd jaki popełniają mieszkańcy, to zbytnia ufność osobom, z którymi rozmawiają przez telefon. W trakcie takiej rozmowy nie ma możliwości zweryfikowania tożsamości rozmówcy. Dlatego po odebraniu takiego telefonu należy od razu zakończyć rozmowę i odwiedzić placówkę swojego banku. Takie połączenia realizowane są w godzinach pracy banku, więc jedna wizyta może uchronić nas przed stratą wszystkich oszczędności. Przestrzegamy przed dokonywaniem przelewów na inne numery rachunków bankowych podanych przez rozmówców. Postępując w ten sposób ułatwiamy zadanie oszustom - ostrzega ostrowska policja.
Zobacz inne materiały z powiatu ostrowskiego
- Czy były burmistrz Ostrowi Mazowieckiej przyjął "korzyść majątkową"? Trwa śledztwo
- Powiatowy konkurs plastyczny "Krajobraz Polski - Krajobraz Kurpi" podsumowany
- Turniej Wiedzy o Ziemi Ostrowskiej "Jest na mapie świata maleńki znak…" - wyniki
- Odsłonięcie tablicy pamiątkowej w Godlewie-Baćkach
- To była akcja! Uratowali dwa bociany w Zgleczewie
- Dwie inwestycje w powiecie ostrowskim z dofinansowaniem samorządu Mazowsza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?