Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcesz zwrócić bilet? Zapłacisz odstępne

(d)
Anatol Chomicz
Na pytania naszych Czytelników odpowiadał Jarosław Brzozowski, Miejski Rzecznik Konsumentów w Białymstoku.

Amelia: Czy mogę zwrócić kupiony bilet kolejowy?

- Tak, możliwy jest zwrot biletu kolejowego. Zasady określa Prawo przewozowe oraz regulaminy i taryfy stosowane przez przewoźników kolejowych. Z ustawy wynika, że można odstąpić od umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania środka transportu na drodze przewozu.

Nie jest jednak możliwe odstąpienie od umowy dotyczącej przewozu osób bez ponoszenia konsekwencji finansowych. W razie odstąpienia od umowy przewoźnik kolejowy może zażądać tzw. odstępnego (opłaty manipulacyjnej) w ustalonej przez siebie wysokości - to 10-15 proc. ceny biletu. Potwierdza to stanowisko prezesa UOKiK. Opłaty tej nie pobiera się, gdy odstąpienie od umowy spowodowane jest przyczynami występującymi po stronie przewoźnika. Warto pamiętać, że w przypadku biletów kolejowych kupionych przez internet nie obowiązuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Wówczas można jednak skorzystać z prawo do odstąpienia określonego w Prawie przewozowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna