Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sru, takie rzeczy tylko w Erze - czyli polskie reklamy

(at)
Kabaret Mumio, oraz ostatnio kabaret Łowcy.B to grupy pojawiające się w reklamach popularnych firm, ubarwiając przerwę w programie niejednemu widzowi. Dobrej jakości spotów w Polsce coraz więcej, a powinno być jeszcze lepiej

Prawdziwą furorę wśród spotów reklamowych, która zaczęła odwracać ten rynek do góry nogami i zmuszać marketingowców do porządnego główkowania, była i właściwie nadal jest współpraca kabaretu Mumio przy reklamach firmy Plus. Niecodzienny humor trafił w gusta potencjalnych klientów i od 2005 roku reklamówki firmy komórkowej ukazują się w telewizji regularnie. To był przełom.

Zaczęły powstawać reklamy z mniej lub bardziej wygórowanym humorem, który zazwyczaj był jednak niebanalny. Marek Kondrat stał się twarzą kampanii marketingowej firmy ING, świetnie parodiując rodzimych polityków. W tym roku mamy prawdziwy wysyp pokazu niekonwencjonalności polskich pomysłów na reklamę.

Świetnie w klimat abstrakcyjności wpisała się firma Tesco, reklamująca swoje produkty mniej lub bardziej udanymi spotami. Pojawiają się nawet pytania czy innym osobom podoba się blond chłopak wprost ze spotu. Odpowiedzi podzieliły fora internetowe na pół, jedni się zachwycają inni wręcz przeciwnie.

Ostatnio rozmowy na temat tego co widziało się w przerwie programu, filmu lub serialu to coraz zagorzałe dyskusje. Najbardziej kreatywne z pewnością są firmy komórkowe, przebijając się swoimi pomysłami, kreując własnych bohaterów. Turbodymomen co i rusz zawstydza zwierzęta, rzeczy, a nawet ludzi. Internauci prześcigają się w pomysłach na kolejne reklamówki z jego udziałem.

Powstają także spoty, które wpisują się w język potoczny wśród młodzieży. "Through" z reklamy Heyah, którego nie chce nauczyć się miauczące zwierzę, słyszy się w rozmowach co i rusz. Kot do spółki z psem oraz ostatnio wraz ze śpiewającymi ptakami idealnie trafia do młodzieży.

Są jednak przykłady gorszych działań marketingowych poszczególnych firm. "Takie rzeczy tylko w Erze", które wypowiadane jest w sytuacjach bardziej szyderczych niż na serio. Określeniem powyższym komentuje się rzeczy niebywałe, niemożliwe, których nawet Era nie zaproponuje.

Ostatnio firma Media Markt z tradycyjnych spotów sugerujących, że to sklep nie dla idiotów, przeszła na współpracę z kabaretem Łowcy.B. Podobnie jak kabaret Mumio w nietypowy sposób zachęca do skorzystania z usług tej konkretnej marki właśnie.

A jakie reklamy wg internautów Współczesnej wpisały się do kanonu polskiej reklamy oraz języka potocznego nie tylko wśród młodzieży?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna