Nawet 2 lata każe czekać na wykonanie usługi tapicer z Ełku! Klienci walczą z nim w sądach. Bez skutku. On zaś bierze następne meble do renowacji, inkasuje zaliczki i zapomina o fotelach i kanapach.
- To najbardziej nierzetelny rzemieślnik w mieście. Już 5 pozwów do sądu sporządziłem klientom tego tapicera. Mam na niego po 15 skarg rocznie - mówi Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik konsumentów.
Miga się jak może
Z pozwem do sądu wystąpi też Marcin Przygodziński, który w październiku ub. roku oddał tapicerowi kanapę do naprawy. Przygodziński stracił wszelką nadzieję na zobaczenie swojej kanapy po renowacji, dlatego też przyszedł do redakcji z prośbą o pomoc. Chce też przestrzec innych klientów.
Pan Marcin zapłacił tapicerowi 800 zł zaliczki, a cały koszt wymiany obicia miał wynieść tysiąc zł.
- Przez te 9 miesięcy urodziła się tylko wściekłość na tego człowieka. Odkłada wykonanie roboty z tygodnia na tydzień. Miga się jak tylko może. Chcę zabrać kanapę i zaliczkę, ale bez skutku - mówi pan Marcin.
Zakład tapicerski to jeden wielki skład starych sprzętów. Magazyny są zapchane pod sufit kanapami, wersalkami, fotelami.
- Roboty huk, a pieniędzy dla nas też nie widać. Nabrał tego tyle, że w 3 lata nie przerobimy. On się nie wyrabia, ale bierze nowe zlecenia. Niektórzy czekają nawet po dwa lata na wykonanie usługi - mówi o szefie jeden z pracowników.
Sąd sądem, a on zwodzi
Zakład tapicerski istnieje od 1992 r. Właściciel przyjął metodę błagania klientów o tydzień, potem następny. - Błagam! Niech pan mi da jeszcze tydzień. Przysięgam, że zrobię tę kanapę! - prosił wczoraj tapicer pana Marcina w naszej obecności.
- Tak samo pan prosił kilka dni temu i wcześniej. Proszę oddać zaliczkę i kanapę. Znajdę rzetelnego fachowca - zareagował Przygodziński.
Tapicer odmówił. Klient musi czekać, tak jak czekała rok pani Bożena. Wpłaciła 700 zł zaliczki. Do dziś nie ma ani pieniędzy, ani kanapy i foteli.
- Wygrałam z nim w sądzie, ale komornik nie ma z czego ściągnąć należności. Tapicer jest ponoć niewypłacalny, a tak naprawdę to zwyczajny krętacz - opowiada klientka.
Powiatowy rzecznik konsumentów określa tapicera mianem "przodownika" w reklamacjach. - Poszkodowanym zostaje tylko sąd i komornik - mówi D. Dracewicz.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody