Prawie 4,8 km drogi ma już położoną nawierzchnię betonową. Wszystkie odcinki bitumiczne są już gotowe. Zaawansowanie prac ocenia się na 70 proc.
- Inwestycja powoli dobiega końca. Niewykluczone, że wykonawca będzie w stanie oddać drogę do użytku jeszcze w tym roku - mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Białymstoku.
I dodaje, że całe zadanie składa się z dwóch fragmentów. Pierwszy dotyczy drogi ekspresowej. Będzie to odcinek 7,2 km drogi dwujezdniowej z nawierzchnią betonu cementowego.
- Jest to zupełnie inna technologia. Taka nawierzchnia ma inną szorstkość, ale i znacznie dłuższą żywotność w porównaniu do nawierzchni asfaltowej - mówi Krzysztof Lewkowicz, kierownik robót drogowych, z firmy Mota - Engil Central Europe S.A., wykonawcy zadania.
W ramach inwestycji realizowane jest także tzw. przełożenie drogi krajowej nr 63.
- Jest to odcinek od Podgórza aż do S 61, liczący prawie 9 km.Tu powstaje droga jednojezdniowa z nawierzchnią bitumiczną - wyjaśnia Rafał Malinowski.
A Krzysztof Lewkowicz dodaje, że przy tym zadaniu pojawiają się trudności dla kierowców, w okolicy budowanego przejścia dla zwierząt.
- Mamy w tym miejscu w użytku ok 500 metrów nowej drogi DK 63 i jedno rondo. Właśnie powstaje drugie. Frezujemy nawierzchnię, więc musieliśmy wprowadzić ruch wahadłowy. To potrwa około dwóch tygodni. Potem będzie wykonywana druga strona. I prace przy Dk63 zostaną sfinalizowane - mówi Lewkowicz.
Zadanie obejmuje nie tylko budowę drogi, ale i budowę 16 obiektów inżynierskich: mostu, wiaduktów drogowych, a nawet wiaduktu kolejowego oraz przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych, przepustów.
Całkowita wartość projektu to 771 940 170,95 zł.
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?