- Proces wdrażania przez placówkę Systemu Zarządzania Jakością trwał przeszło pół roku - wyjaśnia Andrzej Hościłowicz, prezes Humana Medica Omeda. - Był to znaczny wysiłek i wyzwanie - przede wszystkim w zakresie organizacyjnym. Trzeba było przygotować odpowiednią dokumentację, opracować procedury postępowania zarówno w odniesieniu do poradni jak i części szpitalnej, a następnie je wdrożyć i przeszkolić personel.
Omeda przygotowując się do wdrożenia ISO była zobowiązana do przeprowadzenia anonimowych ankiet wśród swoich pacjentów, w których m.in. należało ocenić poziom jakości czy satysfakcję z obsługi. Wyniki badania, w którym wzięło udział ponad pół tysiąca pacjentów, wskazały jednoznacznie, że nie tylko warunki lokalowe kliniki i dostępność do specjalistów to mocne strony tego miejsca, ale także jakość obsługi i opieki.
- Uzyskanie tak prestiżowego certyfikatu jak ISO to zarazem zobowiązanie do utrzymania najwyższego standardu obsługi pacjenta - dodaje dr Hościłowicz.
Wprowadzenie ISO wiąże się z systematycznym audytem zewnętrznym, który weryfikuje prawidłowość i przestrzeganie przyjętych zasad i procedur. Jak podkreśla doktor Hościłowicz, ISO to maksymalna transparentność placówki, bowiem oznacza zgodę na zewnętrzne, niezależne i obiektywne kontrole jakości. - Będzie swego rodzaju gwarantem wysokiego poziomu - dodaje.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?