Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Asystent medialny prezydenta Łomży zarabia 3600 zł brutto. Prowadzi Facebooka, Instagrama i Twittera

Bartosz J. Klepacki
Prezydenci i burmistrzowie miast w regionie mają różne podejście do mediów społecznościowych, ale nie takie jak włodarz Łomży. Niektórzy sami prowadzą swoje profile,  inni omijają „social media” szerokim łukiem.
Prezydenci i burmistrzowie miast w regionie mają różne podejście do mediów społecznościowych, ale nie takie jak włodarz Łomży. Niektórzy sami prowadzą swoje profile, inni omijają „social media” szerokim łukiem. sxc.hu
Prezydent Łomży ma nowego asystenta medialnego. Jego zadaniem jest dbanie w Internecie o image włodarza. Za „klikanie” dostał dobry etat i pensję. Takiego specjalisty, który jest opłacany za śledzenie wpisów w sieci, nie znajdziemy w urzędach innych miast w regionie.

3600 zł brutto zarabia co miesiąc Grzegorz Zawada, asystent medialny prezydenta Łomży Mariusza Chrzanowskiego. Jego główne obowiązki to prowadzenie Facebooka, Instagrama czy Twittera. To jedyne tego typu stanowisko urzędnicze w północno-wschodniej Polsce.

- Do jego głównych zadań będzie należała (...) obsługa mediów społecznościowych oraz koordynacja polityki informacyjnej w ich zakresie - pisał Łukasz Czech po ogłoszeniu wyników konkursu na asystenta włodarza Łomży.

Prezydenci i burmistrzowie miast w regionie mają różne podejście do mediów społecznościowych, ale nie takie jak włodarz Łomży. Niektórzy sami prowadzą swoje profile, inni omijają „social media” szerokim łukiem.

- Wolę rozmawiać z mieszkańcami. W mieście znamy się osobiście, nie internetowo - wyjawia nam Andrzej Duda, burmistrz Kolna.

Natomiast prezydent Ełku Tomasz Andrukiewicz swoje konto prowadzi osobiście i to bardzo aktywnie.

- Traktuję swoją pracę jako służbę mieszkańcom Ełku, którzy powierzyli swoje sprawy w moje ręce - argumentuje Andrukiewicz na Facebooku.

Piotr Gałuszka z Urzędu Miasta w Ełku zauważa, że w nie ma potrzeby, by tego typu wpisami zajmowały się specjalnie zatrudnione osoby.

- Z mojej wiedzy wynika, że pan prezydent sam zajmuje się swoimi wpisami - wyjaśnia Gałuszka.

W Biurze Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta w Białymstoku zatrudnionych jest 11 osób. Nie ma jednak wydzielonego stanowiska do obsługi internetowych wpisów.

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski korzysta samodzielnie ze swojego profilu na Twitterze, udzielając się w przestrzeni internetowej.

Podobnie czyni Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk. - To jest konto, gdzie wszystkie wpisy są pana prezydenta - informuje Kamil Sznel z Urzędu Miejskiego w Suwałkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna