Remont odcinka miał ruszyć w 2018 r., a cała linia do Białegostoku - zostać otwarta do 2022 r. Fiasko przetargu może oznaczać utrudnienia na linii Warszawa - Białystok przez kolejne kilka lat. Bezpośrednie połączenia kolejowe na tej trasie mają być przywrócone - po roku przerwy - w grudniu.
Mirosław Siemienic z PKP PLK uspokaja, że spółka planuje ogłosić nowy przetarg na wykonanie dokumentacji.
- Przetarg na roboty uwzględniamy na koniec 2017 r. Jeśli nie będzie problemów formalno-prawnych - niezależnych od PLK - to prace możemy rozpocząć w 2018 r. Zależy nam na planowej realizacji prac na linii Rail Baltica - zapewnia.
O szczegółach unieważnienia przetargu mówić nie chce. Jak jednak donosi portal „Rynek Kolejowy” powodem jest brak pieniędzy. W związku ze zwłoką, wiążącą się z wykluczeniem wielu wykonawców i odwołaniami do Krajowej Izby Odwoławczej, unijne dofinansowanie na prace przygotowawcze miało zostać przesunięte na lata 2014-2020. Nie udało się.
Linia Rail Baltica to część korytarza transportowego, łącząca Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. Od litewskiej granicy w Trakiszkach ma wieść przez Suwałki, Ełk i Białystok.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?