Na pikniku Mlekovity pojawili się m.in.: Lech Kołakowski, wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Jarosław Zieliński, poseł na Sejm RP; Jacek Bogucki, senator RP; Bohdan Paszkowski, wojewoda Podlaski. Goście, którzy przybyli na jubileusz, podkreślali wielkość marki Mlekovita, to jak wiele udało się pod tą marką osiągnąć oraz olbrzymi wkład w ten sukces prezesa Dariusza Sapińskiego.
Dariusz Sapiński w swoim przemówieniu zwrócił uwagę na to, że już od blisko 43 lat stoi za sterem Mlekovity i całe swoje zawodowe życie poświęcił tej jednej, jedynej, firmie. Dzięki temu mógł brać udział w jej rozwoju i przemianach. Szczególnym sentymentem darzy te najbardziej rewolucyjne zmiany, które pchnęły firmę na nową drogę rozwoju.
- Jedna z rewolucyjnych zmian miała miejsce 30 lat temu, kiedy opracowałem logo i nazwę, która wyróżniła nasz zakład – mówił Dariusz Sapiński.
To właśnie stworzenie marki Mlekovita rozpoczęło dynamiczny rozwój wysokomazowieckiej spółdzielni. Na początku lat 90. OSM w Wysokiem Mazowieckiem była jednym z wielu przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka. Decyzję o jej wyróżnieniu – stworzeniu nazwy i opracowaniu logo oraz wprowadzeniu ich jako brandu na szaty graficzne produktów - podjął prezes Dariusz Sapiński.
– Założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku – mówił Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. - Okazało się, że tą odważną, jak na tamte czasy, decyzją wyznaczyłem nowe trendy, drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce.
Mlekovita systematycznie się rozwijała i rosła w siłę. Dziś jest największą grupą mleczarską - nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzą ją 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy. Według prezesa Sapińskiego dziś Mlekovita zapewnia utrzymanie około milionowi osób. Są to rolnicy i ich rodziny, pracownicy Mlekovity oraz całe otoczenie biznesowe.
Jubileusz marki Mlekovita był okazją do uhonorowania tych, którzy wnieśli olbrzymi wkład w rozwój Mlekovity – wybitnych hodowców, rolników będących członkami rady nadzorczej.
Wypasiony piknik był kolejną z ośmiu imprez zaplanowanych z okazji jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita (pierwszą było Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych). Jubileusz Mlekovity zbiegł się z 530-leciem nadania praw miejskich Wysokiemu Mazowieckiemu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?