Zimny Lech - tak reklamowała swoje piwo Kompania Piwowarska. Wielki banner wisiał w pobliżu Wawelu. Wywoływała skojarzenia z tragicznie zmarłym prezydentem Kaczyńskim. Teraz reklama ma zniknąć.
"Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium. Ponieważ kontrakt na wynajem tej lokalizacji wygasł z końcem lipca, dziś (w poniedziałek - przyp. red.) rozpocznie się demontaż tej reklamy" - czytamy na stronie internetowej Kampanii Piwowarskiej, producenta piwa Lech.
Lokalizacja billboardu od początku budziła wiele kontrowersji. Na początku zainteresował się nią oddział TVP w Krakowie, a następnie "Rzeczpospolita". Oburzenie prowadzoną kampanią wyrazili także eurodeputowani z ramienia PiS - Ryszard Czarnecki oraz Marek Migalski.
W swoim oświadczeniu Dyrektor ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej Paweł Kwiatkowski zapewnił, że hasło "zimny Lech" pojawiło się już w lutym 2009 roku i nie miało żadnego związku z tragicznymi wydarzeniami z dnia 10 kwietnia 2010 roku.
Tymczasem specjaliści od wizerunku są zdania, że nie ma powodu, aby rezygnować z hasła "Zimny Lech". Podkreślają przy okazji, że zamiast robić badania konsumenckie w tej kwestii, marketingowcy z Kompanii Piwowarskiej SA mogli wykazać się większym wyczuciem - informuje dzisiejszy Presserwis.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?