Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka pow. suwalskiego ofiarą internetowego oszusta. Chciała sprzedać buty za 30 zł, straciła 3 tys. zł

OPRAC.:
Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3 tysiące złotych
Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3 tysiące złotych KMP Suwałki
Przestępca podszywający się pod klienta, wysłał kobiecie link w celu otrzymania płatności. Namówił 37-latkę do ubezpieczenia paczki, wyłudził kody blik, a potem straszył Interpolem.

Jak poinformowała we wtorek (24.01) komisarz Eliza Sawko, do suwalskich policjantów zgłosiła się 37-latka, która została oszukana w sieci. Kobieta, na portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż buty za 30 złotych. Na drugi dzień na jednym z internetowych komunikatorów odezwał się do niej potencjalny klient.

Czytaj też:

Oszust poprosił 37-latkę o adres e-mail, na który miał wysłać instrukcję sprzedaży. Po chwili kobieta otrzymała wiadomość. Jej nagłówek przypominał logo jednej ze znanych firm kurierskich. W treści wiadomości była informacja, że sprzedająca ma opłacić ubezpieczenie w kwocie 268 złotych.

- Kiedy kobieta spytała „kupującego” dlaczego to ona ma ponosić te koszty, ten zapewnił ją, że pieniądze do niej wrócą, że to tylko zabezpieczenie jego płatności. Po tej rozmowie 37-latka kliknęła w link dołączony do wiadomości. Została przekierowana na stronę, gdzie musiała wybrać formę płatności. Następnie wpisała kod blik - relacjonuje komisarz Eliza Sawko, oficer prasowy suwalskiej komendy.

W związku z rzekomymi utrudnieniami, związanymi z ubezpieczeniem, kobieta dokonała jeszcze kilku płatności. Oszust twierdził, że jeżeli tego nie zrobi, to nie odzyska wpłaconych pieniędzy i zostanie pociągnięta do odpowiedzialności. Kobieta bojąc się, że nie odzyska swoich pieniędzy, klikała w kolejne linki i podawała swoje dane.

- Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3000 złotych. Wówczas zablokowała swój rachunek bankowy, kartę do bankomatu i zgłosiła reklamację na wszystkie transakcje - informuje komisarz Sawko.

Zobacz także:

Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży na portalach aukcyjnych?

  • bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, aby wejść w link i podać pełne dane logowania do konta;
  • podczas transakcji sprzedaży nigdy nie podawaj numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2 , który jest nadrukowany obok podpisu;
  • czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go nie wiedząc, co autoryzujesz;
  • każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinny wzbudzić naszą czujność;
  • zwróć uwagę na pisownię w wiadomościach – jeśli to oszustwo często zawiera błędy i literówki;
  • każdy sposób wywarcia na nas presji czasu, pośpiechu, szybkiego sfinalizowania transakcji powinien wzmóc naszą czujność.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Giganci zatruwają świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna